«Педагог-дефектологтың кәсіби қызметінің негізгі аспектілері»
2022 жылғы 1-3 желтоқсанда Щучинск қаласындағы «Балдәурен» республикалық білім беру-сауықтыру орталығында «педагог-дефектологтың кәсіби қызметінің негізгі аспектілері» тақырыбында Республикалық тәжірибеге бағытталған семинар өтті. КарОПМПК тифлопедагогы, Күмісбаева Баян Дүйсенбекқызы «көру қабілеті бұзылған балаларды жалпы білім беру процесіне қосу ерекшеліктері» атты баяндама-презентациясымен баяндама жасады.
Бүгінгі біздің ғасыр - технология ғасыры. Егер бірнеше жыл бұрын балалардың көру қабілетінің бұзылуының негізгі себептері генетикалық факторлар, онтогенетикалық ерекшеліктер, мектепте оқудың басталуы болса (мектепте көру органдарына жүктеме арта бастағандықтан), қазіргі уақытта гаджеттерді (смартфондар, планшеттер, компьютерлер және т. б.) бақылаусыз пайдалану ерте жастан бастап мектеп жасына дейінгі балалардың көру қабілетінің нашарлауына әкеледі.
Біздің білім беру жүйесі сапалы өзгерістерге ұшырауда. Бұл инклюзивті білім берудің дамуына тікелей байланысты. ҚР «Білім туралы Заңына» сәйкес ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың ата-аналары өз балалары үшін білім беру мекемесін таңдау мүмкіндігіне ие. Бұл арнайы мектептер мен балабақшалар, сондай-ақ жалпы білім беретін мектептер мен балабақшалардағы инклюзивті білім болуы мүмкін.
Психологиялық- медициналық-педагогикалық кеңес тифлопедагогтары тексеру барысында көру қабілеті бұзылған (көру қабілеті нашар, зағип) балалардың ерекше білім беру қажеттіліктерін айқындайды және оларды жалпы білім беретін және арнайы білім беру ұйымдарында қанағаттандыру жөнінде ұсыныстар жасайды. Офтальмологпен бірге оқу бағдарламасының түрі анықталады. Бұл арнайы білім беру ұйымдарында оқитын нашар көретін немесе зағип балаларға арналған арнайы оқу бағдарламасы немесе инклюзивті білім беру жағдайында оқуға бейімделген жалпы білім беру бағдарламасы болуы мүмкін.
Қарағанды облысы бойынша 2021 жылғы көру қабілеті бұзылған балалардың статистикасына сәйкес, көру қабілеті нашар балалардың тек 28.5% - ы инклюзивті білім беру жағдайында, ал зағип балалар тек арнайы білім беру ұйымдарында оқиды.
Көру қабілеті бұзылған баланы қабылдау кезіндегі мектеп әрекеттерінің алгоритмі.
- ПМПК қорытындысымен танысу.
- Мектепте кедергісіз ортасын құру (қажет болған жағдайда).
- ПМПК қорытындысына сәйкес оқыту үшін арнайы жағдайлар жасау.